x x x

Jak stworzyć idealny szablon na bloga?


Stworzenie idealnego szablonu na bloga wcale nie jest takie trudne jak mogłoby się wydawać.Wystarczy program graficzny ( w moim przypadku jest to gimp), szczypta chęci oraz umiejętność czytana ze zrozumieniem. Dziś postaram się wam krok po kroku opisać od czego moim zdaniem powinno się zacząć projektując swój wymarzony szablon.




• Zainspiruj się!

 

Idealnie byłoby gdybyś miał wizje tego co chcesz zrobić. Niestety często jest tak, że nie wiemy zupełnie jak ma wyglądać nasz szablon. Z pomocą przychodzą nam inni blogerzy. Pamiętaj aby nie przekopiować wszystkiego kropka w kropkę od innych. To ma być tylko inspiracja a nie zerznięty pomysł od innego blogera. Poniżej możecie zobaczyć moje ulubione szablony:
Nissiax83 / Panna Zadziorna / Tajemniczy ogrod / Dutchess Roz / Agata ma nosa

• Znajdź odpowiednią kolorystykę!

 

Kolorystyka bloga jest również bardzo ważna. Wielokolorowy blog wygląda tandetnie i bez pomysłu.  Znajdź wiec od 3 do5 kolorów które Twoim zdaniem powinny znaleźć się na blogu. Pamiętaj aby wszytko było wyraźne i dobrze widoczne.  Ja zawsze stosuje się do zasady poniżej:
Kolor 1 - kolor czcionki na blogu (dobrze jeśli jest on czarny lub ciemnoszary). Chodzi o to aby tekst nie męczył oczu i był dobrze widoczny.
Kolor 2 - kolor tytułów, menu, kategorii itd
Kolor 3 - główny kolor, u mnie jest to róż. W tym kolorze występuje logo Lilopetito oraz ważniejsze rzeczy na które chcę aby czytelnik zwrócić uwagę.
Kolor 4 - kolor tła. Tu możemy wybrać kolor zgaszony np. bladoróżowy albo pójść w mocniejsze kolory.
Pamiętaj, że jeden mocniejszy kolor wygląda zawsze dobrze. Jeśli wybierzesz jaskrawe np. neonowo pomarańczowe tło niech reszta będzie bardziej zgaszona.

• Zrób listę rzeczy które koniecznie chcesz na blogu! 

 

Newsletter, data w kółku, logo z serduszkiem, podział na kategorie. Ja koniecznie to chciałam na blogu. Kiedy nie miałam takiej listy potrafiłam szablon zmieniać codziennie, ponieważ co chwile coś mi nie pasowało do reszty.

 

• Stwórz najpierw cały szablon w programie graficznym!

 

To moja żelazna zasada. Staram się na początek zaprojektować szablon w programie graficznym aby mieć pełną wizje tego co chce osiągnąć.

• Dokładnie przeczytaj instrukcje i nie panikuj!

 

Doskonale rozumiem wszystkich którzy nie odnajdują się w tych wszystkich kodach. Jak do cholery zrobić datę w kółku?? Niby wszytko robisz dobrze a tu nagle okazuje się, że zamiast upragnionego efektu nie masz ani daty.. ani kółka! Albo wyszedł Ci jakiś rozgnieciony pomidor?! Zawsze rób kopię zapasową szablonu (link) jeśli coś nie wyjdzie nie załamuj się, wczytaj kopię zapasową i zacznij od początku.


7 komentarzy:

  1. chciałam się zapytać, czy Ty robisz szablony na bloga na zamówienie??

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez programu graficznego też da się zrobić ładny i funkcjonalny szablon. Trzeba jednak znać się na HTML i CSS. Można oczywiście korzystać z wielu instrukcji w internecie, ale ta podstawowa wiedza pozwoli nam na dodanie czegoś od siebie oraz na odsianie źle przygotowywanych rozwiązań. Kolorystyka jest ważna i dobrze, że poruszyłaś tę kwestię.

    Podane przez Ciebie inspiracje są dla mnie akurat średnie a panna zadziorna łamie licencję szablonu, którego używa (skasowała stopkę).

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Arkadiuszu, wszystko co opisałam w swoim poście oparłam na własnych doświadczeniach. Mnie początkowo było bardzo trudno zacząć tworzyć szablon i powiem szczerze, że bez programu graficznego nie dałabym rady - (podziwiam tych którzy tak potrafią :)),
    Z całego serca chcę Panu podziękować gdyż właśnie głównie korzystałam z Pana instrukcji wrzuconych w sieci.
    A co do Panny Zadziornej to akurat nie mnie tutaj sprawować sądy kto co kradnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie jesteś ode mnie dużo młodsza (np. więcej niż 10 lat), to raczej nie musimy sobie panować ;=)

      Fajnie, że instrukcje z forum Blogowicza się przydały. Szkoda, że nic na ten temat nie napisałaś :=P Myślę, że sporo osób jeszcze o nim nie słyszało a wiedza tam zawarta przydałaby się początkującym.

      Ja nie napisałem, że coś ukradła. Napisałem, że łamie licencję, którą możesz nawet przeczytać po wejściu w źródło jej bloga. Pamiętam, że pisałem do niej w tej sprawie, ale odpowiedzi ani reakcji nie widać. Brzydko.

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się kolorystycznie Twój blog, właśnie w takich kolorach marzył się mój. Po obejrzeniu Twojego miałam ochotę od razu zmieniać swój. Na razie tego nie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zrobiłaś taki ładny wygląd bloga?
    Bardzo mi zależy na takim...
    Poratujesz i udzielisz kilka rad

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz nadal nie wiem jak zrobić szablon :P

    OdpowiedzUsuń